RODO

Administratorem Państwa danych osobowych pozostaje spółka SBL Energy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (al. 29 listopada 85), nr KRS 0000908555, nr NIP 6482804673, nr REGON 389282563, dla której dokumentację rejestrową przechowuje Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie.


I. Kto pozostaje Administratorem danych Osobowych?


II. W oparciu o jakie podstawy i w jakim celu przetwarzane są dane osobowe?

Państwa dane osobowe przetwarzane są w oparciu o następujące podstawy:

a) Udzielona zgoda (art. 6.1.a RODO) – jedną z podstaw przetwarzania danych osobowych jest udzielona przez Państwa zgoda. Podkreślamy, iż zakres przetwarzania danych osobowych w oparciu o tę podstawę limitowany jest zakresem udzielonej zgody. Równocześnie informujemy, iż w każdym momencie możliwe jest cofnięcie wcześniej udzielonej zgody – w tym celu prosimy o kontakt na adres aleja 29 listopada 85, 31-406 Kraków lub na adres e-mail biuro@sbl-energy.pl, przy czym jej cofnięcie nie wpływa na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych. Przetwarzanie danych osobowych na tej podstawie dotyczy m.in. umówienia spotkania oraz jego organizacji, wyrażonych zgód marketingowych oraz badania satysfakcji Klienta.

b) Dla wykonania umowy (art. 6.1.b RODO) – tj. w przypadkach, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, np. dane osobowe przetwarzane będą w celu umówienia dostawy towaru, zorganizowania prac montażowych i związanych z ustaleniami technicznymi, zgłoszenia do stosownych organów, instytucji, gestorów sieci, operatorów programów dotacji i dofinansowania.

c) Celem wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6.1.c RODO) – a więc gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – takie obowiązki mogą mieć podstawę m.in. w przepisach o statystyce, rachunkowości, szeroko pojętych ustawach podatkowych i innych aktach prawnych.

d) Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6.1.e RODO) – a więc np. celem dochodzenia i ochrony przed dochodzonymi roszczeniami.


III. Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne?

Podanie przez Państwa danych osobowych jest w pełni dobrowolne, jednak jest niezbędne dla zawarcia i wykonania łączącej Nas umowy, jak również dla spełnienia innych obowiązków prawem przewidzianych. Innymi słowy, podanie przez Państwa danych osobowych takich jak np. imię, nazwisko, nr NIP, nr telefonu i inne jest konieczne dla zamówienia i montażu urządzeń, zorganizowania i wykonania prac montażowych, wystąpienia o dotacje czy w relacjach z gestorami sieci.


IV. Jakie dane są przetwarzane?

Dane, które podlegają przetwarzaniu, pozyskiwane są bezpośrednio od Państwa. Gromadzone i przetwarzane są następujące informacje:

  • Imię, nazwisko, adres zamieszkania, nr telefonu, adres e-mail, ew. nr NIP, nr PESEL, nr/seria dowodu osobistego, nr REGON, ewentualnie nagrania rozmów telefonicznych.

V. Jak długo przetwarzane są dane osobowe?

Dane osobowe przetwarzane są przez Nas przez okres uzależniony od podstawy, na której odbywa się ich przetwarzanie:

a) W zakresie, w jakim dane osobowe przetwarzane są w oparciu o udzieloną zgodę – dane osobowe przetwarzane są najpóźniej do momentu wycofania (odwołania) udzielonej zgody.

b) W zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych odbywa się celem realizacji umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub celem podjęcia działań na żądanie tej osoby – dane przetwarzane są przez cały okres konieczny dla wykonania łączącej Nas umowy oraz dla wykonania obowiązków z tej umowy wynikających.

c) Dane osobowe przetwarzane na mocy przepisów prawa – przetwarzane są przez okres wynikający ze znajdujących zastosowanie przepisów. Przykładowo, w przypadku dokumentacji fiskalnej jest to co najmniej okres pięciu lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym spełniły się przesłanki przechowywania dokumentacji.

d) Okres przechowywania danych osobowych w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółkę trwa co najmniej do momentu przedawnienia wzajemnych roszczeń, zgodnie z terminami przewidzianymi przepisami kodeksu cywilnego oraz ustaw szczególnych (o ile takowe znajdują zastosowanie).


VI. Jakie przysługują mi uprawnienia?

Wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora przysługuje Państwu prawo do:

a) Żądania dostępu do zgromadzonych i przetwarzanych danych osobowych,
b) Sprostowania danych osobowych,
c) Usunięcia danych osobowych,
d) Ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
e) Prawa do przenoszenia danych osobowych,
f) Prawa do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
g) Prawa do wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
h) Prawa do wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych – w tym zakresie ponownie wskazujemy, iż wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych na mocy udzielonej zgody przed jej wycofaniem. Niezależnie prosimy pamiętać, iż wycofanie zgody wpływa na przetwarzanie danych osobowych w oparciu o udzieloną zgodę, nie ma przy tym wpływu na przetwarzanie danych osobowych w oparciu o inne podstawy.


VII. Komu udostępniane są dane osobowe?

Dane osobowe mogą być przekazane posiadającym do tego uprawnienia organom (podmiotom), np. organom dochodzeniowo-śledczym takim jak Policja, Prokuratura, Straż Graniczna, Urząd Kontroli Skarbowej i innym podobnym. Ponadto dane osobowe mogą być przekazane innymi organom, którym prawo daje możliwość domagania się takich danych np. organom skarbowym, celnym, administracyjnym, emerytalno-rentowym etc.

Dane osobowe przekazywane mogą być również podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Administratora – czyli Naszej Spółki. W szczególności mogą to być podmioty świadczące usługi z zakresu IT, firmy księgowe i rachunkowe, kancelarie prawne, ewentualnie agencje marketingowe, spółki powiązane osobowo lub kapitałowo z Administratorem, wykonawcy robót montażowych i ich podwykonawcy, operatorzy pocztowi i firmy kurierskie. Dane będą również przekazywane organom administracji, urzędom, operatorom sieci dystrybucyjnej, gestorom sieci mediów, sprzedawcom energii elektrycznej, operatorom funduszy, dotacji i programów wsparcia.


VIII. Przekazywanie danych osobowych poza obszar EOG

Dane osobowe zasadniczo nie będą przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z wyjątkiem sytuacji, w których stosowane będą usługi, takie jak Google, Microsoft, które mogą przetwarzać dane osobowe poza obszarem EOG, po spełnieniu dodatkowych gwarancji przewidzianych prawem.


IX. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, w zakresie przetwarzania danych osobowych.


X. Dane kontaktowe

Administrator danych osobowych:

SBL Energy Sp. z o.o.
al. 29 listopada 85, 31-406 Kraków
E-mail: biuro@sbl-energy.pl